Firma Pirelli potwierdziła dzisiaj, że na pierwsze cztery wyścigi sezonu dostarczy zespołom dokładnie takie same mieszanki ogumienia jak w sezonie 2014.
W przyszłym tygodniu w Australii kierowcy rozpoczną więc zmagania w mistrzostwach świata F1 na miękkiej (żółtej) oraz średniej (biała) mieszance opon. Podobnie będzie w Chinach i Bahrajnie.Podczas drugiej eliminacji mistrzostw świata F1, GP Malezji na torze Sepang, kierowcy otrzymają tradycyjnie dwie najtwardsze mieszanki opon, co tłumaczone jest wyższą temperaturą otoczenia i bardziej szorstką nawierzchnią samego toru.
Wszystkie mieszanki opon na sezon 2014 mają nową konstrukcję tylnych opon, która zdaniem Pirelli powinna być szybsza o 0,2 – 0,3 sekundy na okrążeniu od ubiegłorocznych. Głównym celem producenta był jednak zapewnienie jeszcze lepszego, równomiernego rozprowadzania ciepła w bieżniku i ograniczenie niepożądanych zjawisk takich jak pęcherzykowanie czy graining.
„Największym problemem w sezonie 2014, jak się spodziewaliśmy, był moment obrotowy nowych układów napędowych przez co ślizganie się tylnych kół prowadziło do przegrzewania się opon” mówił Mario Isola, menadżer ds. wyścigów Pirelli.
„Ubiegłoroczny produkt był projektowany bazując na symulacjach, które otrzymaliśmy od zespołów. W minionym sezonie udało nam się zebrać dużo informacji, które wykazały, że w niektórych miejscach na bieżniku mamy skoki temperatury. Zdecydowaliśmy się na nową konstrukcję[tylnych opon], aby móc lepiej rozprowadzać ciepło, co w efekcie oznaczać powinno poprawę zużywania się ogumienia.”
„Profil zużycia będzie lepszy, ale również jeżeli chodzi o osiągi nieco poprawiliśmy nasz produkt. Nazywamy to ‘łączoną trakcją’, co powinno poprawić trakcję na wyjściach z zakrętów.”
„Kierowcy będą mogli otwierać przepustnicę nieco wcześniej dzięki zmianie tej konstrukcji.”
Dobór mieszanek opon Pirelli w sezonie 2015
- GP Australii: miękka - średnia
- GP Malezji: średnia - twarda
- GP Chin: miękka - średnia
- GP Bahrajnu: miękka - średnia
04.03.2015 19:41
0
Wychodzi na to, że Pirelli wykonało kawał dobrej roboty. Musieli sporo pozmieniać, żeby wszystko pozostało po staremu.
04.03.2015 21:30
0
Ja jestem za eksperymentowaniem z mieszankami. Nie chodzi mi tu o zbyt konserwatywny/zbyt agresywny dobór mieszanek, tylko o takie bardziej zaskakujące. Np. coś typu wybór soft+medium lub ss+medium na Sepang. Albo zabranie na jakiś wyścig najtwardszej+supermiękkiej. Zwiększyłoby to znaczenie strategii i w dodatku w wyścigach byłoby dużo więcej zwrotów akcji oraz nagłych wyskoków i kolapsów.
04.03.2015 21:37
0
@2 Greek, widziałem kiedyś jak jeden el Polacco eksperymentował z mieszankami i wybrał się na narty w Alpy na letnich oponach. Mam nadzieję, że to nie byłes ty ;-)
05.03.2015 08:15
0
Tylko widzisz - w życiu codziennym liczy się praktyczność i opłacalność, a w F1 póki wszyscy będą mieli takie same zasady, będzie sprawiedliwie.
06.03.2015 08:24
0
@Greek podczas GP Niemiec 2010 mieliśmy opony supermiękkie i twarde. Tyle tylko, że wtedy dostawcą był Bridgestone więc i tak wszyscy jechali na 1 pit-stop :(
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się